Rakyat tunggu idea penyelesaian masalah Melayu

Filed under: by: Pejuang orang melayu


Rakyat tunggu idea penyelesaian masalah Melayu



Sekali lagi Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) akan menjadi tumpuan seluruh masyarakat Malaysia amnya dan orang Melayu khususnya.


Selain itu, Perhimpunan Agung UMNO menarik perhatian media seluruh dunia untuk menyaksikan satu-satunya organisasi politik yang terus kukuh, masih kekal berkuasa di dunia ini, yang terus relevan memperjuangkan aspirasi rakyat!


Berdasarkan senario politik semasa pasti banyak perkara akan diperkatakan dalam Perhimpunan Agung UMNO kali ini.


Justeru orang Melayu terutamanya pasti mengharapkan lebih banyak agenda untuk memajukan negara dan bangsa bakal dibangkitkan oleh perwakilan-perwakilan UMNO nanti.


Kepada seluruh perwakilan UMNO, seluruh dunia memandang ke arah anda dan anda membawa imej UMNO.

Masyarakat semakin bijak menilai sesebuah organisasi terutama organisasi politik yang begitu sensasi seperti UMNO.


Sehubungan itu, para perwakilan hendaklah bersedia dengan hujah-hujah mantap dan yang lebih penting lagi ialah muncul bersama idea-idea penyelesaian kepada permasalahan rakyat bukan sekadar menciplak idea-idea lama dan telah berkarat yang tiada penyelesaiannya.


Masyarakat ingin melihat pemimpin-pemimpin UMNO memperjuangkan hak rakyat seperti menangani isu kenaikan harga barangan keperluan yang terus melambung walaupun harga minyak telah turun, isu kemiskinan yang terus menyelubungi rakyat terutama orang Melayu yang semakin ramai menduduki tanah rezab sungai, tanah rezab kubur malahan ada yang tinggal di atas kubur, perencanaan untuk memajukan orang Melayu dan banyak lagi!


Itulah perkara yang ingin didengar oleh seluruh rakyat Malaysia terutamanya orang Melayu, cetusan idea bernas pemimpin-pemimpin yang bakal menerajui negara.


Masyarakat kini tidak mahu lagi mendengar idea-idea hebat yang sekadar hanya retorik-retorik pembelaan rakyat seperti dalam persidangan-persidangan sebelumnya namun seperti biasa selepas persidangan 'habuk pun tarak'.

1 comments:

On 2 April 2009 pada 1:05 PTG , jebbat berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.