Jangan jadi seperti kacang lupakan kulit

Filed under: by: Pejuang orang melayu

Jangan jadi seperti kacang lupakan kulit


Biadap dan perlu pohon maaf secara terbuka itulah yang perlu dilakukan oleh MIC kerana menggunakan perhimpunan Agung MIC untuk mengecam bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Sebagai anak Malaysia yang mengecapi kemerdekaan dan merasai nikmat di bawah kepimpinan mantan Perdana Menteri itu amat dukacita dan berharap semua pihak bangun untuk menyedarkan kalangan ahli MIC bahawa tindakan perwakilan dalam MIC kali ini keterlaluan.

Mereka seharusnya sedar dan insaf tanpa sokongan BN terutama mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir pastinya golongan India di negara ini tertinggal ke belakang.
Dari estet mereka kini boleh menarik nafas lega kerana dapat menjadi usahawan dan dari gerai makan hingga ke hotel-hotel besar atau syarikat.

Kalangan ahli MIC yang taksub dengan presiden mereka yang telah memegang jawatan itu selama 29 tahun harus mengikut jejak kalangan ahli komponen BN lain yang sanggup melepaskan jawatan mereka. Ingatlah wahai perwakilan MIC terbabit, anda tidak boleh bergerak berseorangan sekiranya tanpa restu daripada rakyat Malaysia berbilang kaum apatah lagi kalangan ahli Barisan Nasional.

Walaupun ada yang tidak menyukai Tun namun kepemimpinan beliau memang tidak dapat ditandingi. Negarawan, seperti seni kata lagu Allahyarham Tan Sri P. Ramlee:
Di mana akan ku cari ganti, memang tidak dapat dicari seperti Tun Dr. Mahathir.

Persoalannya kenapa semasa Datuk Seri S. Samy Vellu, perkara itu semua tidak boleh dilakukan. Samy Vellu pernah berkata, Tun Mahathir semasa pemerintahannya tidak melakukan apa-apa untuk kaum India. Adakah semasa pemerintahan Tun Mahathir, sokongan kaum India terhadap Barisan Nasional berkurangan seperti pada waktu sekarang? Jika beliau tidak melakukan apa-apa untuk kaum India, kenapakah sokongan kepada Barisan Nasional tidak berkurangan malah sentiasa bertambah?

Bahawa MIC mestilah memohon maaf kepada UMNO dan Tun Mahathir di atas cadangan yang melampau ini. Jangan seperti kacang lupakan kulit. Sedarlah diri anda wahai perwakilan MIC. Malaysia tidak mungkin berada seperti mana yang kita kecapi sekarang tanpa jasa Tun Mahathir.

0 comments: