Orang ramai sudah penat dengan kes liwat Anwar

Filed under: by: Pejuang orang melayu

Orang ramai sudah penat dengan kes liwat Anwar


Khabarnya beribu-ribu orang dijangka memenuhi Kompleks Mahkamah, Jalan Duta, Kuala Lumpur, untuk memberi sokongan serta mengikuti perbicaraan kes liwat Penasihat Parti Keadilan, Datuk Seri Anwar Ibrahim, semalam.

Namun ternyata keadaannya sebaliknya apabila jumlah mereka yang datang tidak ramai seperti yang digembar-gemburkan. Jelas sekali orang ramai, malah penyokong Anwar sendiri, sudah seperti hilang minat dengan kes tersebut.

Mereka sudah bosan dan penat dengan sikap Anwar yang berterusan mempolitikkan kes tersebut serta meminta penangguhan demi penangguhan sehingga perbicaraannya sudah tertangguh lebih setahun.

Malah semalam pun beliau masih berusaha mahu meminta penangguhan. Namun Mahkamah Tinggi membuat keputusan muktamad perbicaraan akan tetap dimulakan hari ini pukul 2.30 petang.

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat, yang sebelum ini tidak pernah hadir pada perbicaraan Anwar sebelum ini, hadir semalam. Biar pun mungkin untuk memberi sokongan, namun kehadirannya lebih bermotifkan politik.

Kesempatan tersebut merupakan satu peluang kepadanya untuk mengalihkan pandangan umum daripada beberapa isu yang membelenggu dirinya, malah menjejaskan imej dan kredibilitinya.

Antaranya isu melantik menantunya menerajui Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK). Akhirnya beliau mengarahkan menantunya itu meletakkan jawatan setelah menerima desakan pelbagai pihak.

Selain itu beliau juga berhadapan isu kerugian RM50 juta berhubung projek Kompleks Bazar Tok Guru serta isu royalti minyak. Ini semua membayangi Nik Aziz yang berharap kehadirannya pada perbicaraan Anwar akan mengalihkan kemelut pandangan umum terhadapnya. Namun rasanya umum tidak mudah terpengaruh.

Kita berharap selepas ini perbicaraan akan berjalan lancar. Anwar tidak perlu takut jika merasakan dirinya benar. Tunggu sahaja keputusan mahkamah

0 comments: