Orang Melayu sudah bosan

Filed under: by: Pejuang orang melayu

Orang Melayu sudah bosan


Tidak kiralah dari barisan atau pakatan. Susah sangatkah hendak duduk bermuzakarah. Tidak kiralah UMNO, Pas atau pun Melayu PKR.

Baru-baru ini pula YB Nizar buat kecoh dalam dewan mulia Parlimen. Sudah-sudahlah tu YB. Kami semua orang Melayu sudah bosan. Jangan jadi mangsa mainan politik parti bangsa lain dalam pakatan saudara itu. Saudarakan mewakili parti Pas. Parti berlandaskan imej Islam. Kepada YB Hadi, tolonglah nasihatkan anak-anak buah di dalam Pas. Kalau nasihat pemimpin sendiri pun tidak boleh dengar, inikan pula kalau satu hari nanti memerintah negara.

Apabila Melayu makin lemah, makin senanglah bangsa-bangsa lain tidak kiralah dari Barisan atau Pakatan hendak tunjuk kepala.

Hendak minta macam-macam. Dulu masa zaman Tun Mahathir, bangganya apabila sebut tinggal di bumi Malaysia. Sudah sampai masanya kita semua Melayu sama ada dari pihak kerajaan atau pembangkang duduk semeja membincangkan masalah-masalah mereka. Tidak kira dari segi masalah sosial, ekonomi, sahsiah atau kerohanian.

Kalau kita terus bermain politik, bimbang anak-anak cucu Melayu kita di masa depan akan terus tenggelam dalam dunia khayalan. Silap-silap orang Melayu negara kita akan menimpa nasib yang sama seperti nasib Melayu Singapura.

Akhir sekali, kepada YB Najib, YB Muhyiddin, YB Hadi, YB Nasarudin dan YB Anwar, duduklah bermuzakarah. Bincanglah seikhlas-ikhlasnya atas dasar cinta dan sayangkan bangsa Melayu kita.

Tolaklah perbezaan pendapat dalam politik. Tolak tepilah pihak-pihak yang membantah permuafakatan ini seperti YB Nik Aziz dengan tentangan beliau daripada mengganggu niat mulia ini demi keutuhan bumi Melayu.

0 comments: