Perpaduan UMNO-Pas demi kekuatan ummah

Filed under: by: Pejuang orang melayu

Perpaduan UMNO-Pas demi kekuatan ummah

Tahniah kepada Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Nasharudin Mat Isa di atas kemenangan anda sebagai Presiden dan Timbalan Presiden Pas yang baru. Alhamdulillah ahli-ahli Pas sebahagian besarnya masih memberi mandat kepada golongan ulama untuk memimpin parti dengan pelantikan kedua-dua tokoh tersebut Pas masih berpegang kepada dasar perjuangan yang lama iaitu Islam sebagai dasar perjuangan.

Sejak akhir-akhir ini dapat lihat perubahan perwatakan Datuk Seri Abdul Hadi Awang agak berubah dan menyentuh perasaan. Sikap keterbukaan beliau telah membawa satu imej yang menyerlahkan ketokohan beliau sebagai seorang pemimpin Islam.

Beliau secara terbuka menyatakan pendirian bersedia untuk berbincang dengan seteru politiknya iaitu UMNO demi agama Islam. Tuan Guru Presiden telah membuat kenyataan tidak akan bekerjasama dengan DAP dan saya merupakan salah seorang yang menyahut seruan dan amanat Tuan Guru Presiden itu.

Marilah kita sama-sama melihat sejarah terdahulu. Sejarah di zaman Rasulullah dan para-para sahabat, sejarah kegemilangan Islam sehingga menjadi empayar terbesar yang dikagumi dan dihormati adalah semasa Islam dan umatnya bersatu hati.

Adalah menjadi harapan agar Datuk Seri Abdul Hadi dapat memulakan perbincangan bersama-sama barisan kepimpinan UMNO diketuai oleh Datuk Seri Najib Tun Razak untuk mencari satu persefahaman demi agama, bangsa dan negara. Harapan rakyar negeri Perak ialah krisis politik di Perak hendaklah dihentikan dengan segera.

Perbalahan dan persengketaan yang terjadi ini tidak menguntungkan kita. Kedua-dua pihak kenalah bermuhasabah diri demi kekuatan ummah. Kedua-dua pihak kena bersikap positif bagi mencapai kata sepakat. Mudah-mudahan usaha ini dipermudahkan dan diberkati Allah

1 comments:

On 19 Jun 2009 pada 3:51 PTG , Aspirasi berkata...

hari ini terdapat musuh dalam selimut bagi orang melayu.... si kitul moden, boneka amerika dan yahudi,.... iaitu Anwar Aljuburi.... hapus dia manalah dunia..