Buat pilihan betul pada 7 April

Filed under: by: Pejuang orang melayu

Buat pilihan betul pada 7 April


Episod penghinaan terhadap Raja-raja Melayu dan orang Melayu khususnya di Perak, telah mengguris seluruh umat Melayu di negara ini.

Walaupun kini Barisan Nasional (BN) kembali menguasai kerajaan negeri Perak dan pasti episod yang memilukan itu tidak akan berulang, hirisan luka di hati orang-orang Melayu sukar untuk disembuhkan!

Ramai merasakan , meluat menyaksikan ADUN Pakatan Rakyat (PR) Perak berkelakuan seperti "budak belum baligh". Apa yang ditunjukkan oleh mereka jelas mencerminkan bahawa mereka amat terdesak untuk terus mempertahankan habuan yang pernah mereka nikmati selama setahun.

Justeru demi untuk meneruskan kesenangan yang mereka kecapi selama ini, mereka bukan sahaja sanggup menderhaka kepada DYMM Sultan Perak malah sanggup membiarkan rakyat Perak hidup dalam ketidaktentuan.

Kepada seluruh orang Melayu amnya dan orang Melayu Perak khususnya, sedarkah anda segala tindakan Speaker DUN Perak selama ini adalah satu penghinaan yang amat sangat kepada orang-orang Melayu! Mencabar kuasa sultan boleh diibaratkan seolah-olah memijak-mijak kepala bapa seluruh orang Melayu!

Nampaknya telah menjadi satu tradisi ekstremis bukan Melayu untuk cuba menggugat segala apa yang menjadi hak milik orang Melayu. Percubaan demi percubaan dalam segala segi baik dari ekonomi, hak istimewa, politik, agama dan sebagainya sedang 'digoncang' dengan tujuan menduga sejauh mana daya tahan orang-orang Melayu.

Sekiranya orang Melayu mampu berdiri teguh menangani 'gurauan-gurauan nakal' tersebut, orang Melayu akan terus menjadi ketua di negara sendiri. Sebaliknya jika orang Melayu tenggelam punca dengan 'serangan-serangan' tersebut, ketuanan Melayu akan terkubur dan bangsa Melayu akan menjadi bangsa yang dipandang rendah.

Buktinya walaupun hanya baru menguasai beberapa negeri, pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat bukan Melayu terus menunjukkan taring mereka. Dengan mengambil tingkah laku Speaker DUN Perak sebagai iktibar, beliau cuba menunjukkan bahawa kedudukan beliau lebih tinggi daripada Sultan Perak.

Sesungguhnya Allah SWT Maha Berkuasa. Allah memberi peringatan kepada seluruh umat Melayu yang beragama Islam bahawa senario yang berlaku di Perak khususnya hanyalah secebis dari gambaran yang bakal berlaku pada masa hadapan.

Bayangkanlah apa yang akan berlaku sekiranya Pakatan Rakyat dapat menguasai majoriti dua pertiga kerusi di Parlimen kelak! Tidak mustahil kuasa Speaker DUN Perak akan seperti maharaja, lebih tinggi mengatasi kuasa raja-raja Melayu.

Persoalannya sekarang, adakah pada 7 April 2009 nanti, Melayu Bukit Selambau dan Melayu Bukit Gantang akan terus menghadiahkan 'nasib bangsanya' kepada Pakatan Rakyat untuk dicaturkan agar berterusan dihina, dicerca dan dipijak-pijak! Dengan apa yang berlaku sepanjang Pakatan Rakyat memiliki sedikit kuasa, tidak sedarkah dan tidak serikkah Melayu melihat bangsanya terus diperkecil dan dikotak-katikkan

2 comments:

On 31 Mac 2009 pada 9:38 PG , PemudaGagasan berkata...

Salamz...

Bukan buat pilihan yang betul daa...

Kalau pengundi tu ingat PAS atau PKR betul macamana?

Oleh itu... UNDILAH BN!!!

hahahaha

 
On 2 April 2009 pada 1:03 PTG , jebbat berkata...

Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
Di atas kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah.

Saya sebagai hamba allah menyampaikan seruan Allah dan RasulNya.

“Bukanlah dari kami orang-orang yang menyeru kepada assabiyyah, berperang atas dasar assabiyyah dan mati kerana (mempertahankan) assabiyyah” [HR Abu Daud].

Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
Kembalilah ke jalan Islam dan memperjuangkan Islam bukan atas dasar memperjuangkan Assabiyah iaitu bangsa kerana Rasulullah SAW tidak mengaku akan umatnya yang memperjuangkan assabiyah…

Rasulullah SAW telah mengkabarkannya kepada seluruh manusia bahawa bukanlah dari umat Muhammad jika mereka memperjuangkan bangsa.

Adakah kita hanya mengamalkan ajaran Islam separuh masa dan separuh lagi kita meninggalkannya...???

Allah SWB berfirman :

" Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu " (Al-Baqarah(2):208)

Bersatulah saudaraku dengan kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah…!!!
Bersatulah kita di bawah panji kebesaran Islam…!!!

Ingatlah wahai saudaraku...

Sekecil kecil dan sebesar-besar amalan di dunia akan di hitung di akhirat kelak.

MAMPUKAH KITA MENJAWABNYA NANTI APABILA KITA BERDEPAN DENGAN ALLAH SWT...???

Ya Allah, aku telah jalankan perintahmu…