Berikan saf padu kepada Najib

Filed under: by: Pejuang orang melayu

Berikan saf padu kepada Najib


"Berikan saya saf yang padu" itulah bait ucapan Datuk Seri Najib Tun Razak kepada ahli-ahli UMNO pada Perhimpunan Agung parti itu minggu lalu.

Sekarang sudah tiba masanya kita menunjukkan kesetiaan kepada Najib yang bakal menggantikan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

Melihat kepada lakaran sejarah yang dibina pada Perhimpunan Agung UMNO itu dengan kehadiran Tun Dr. Mahathir Mohamad dan penyertaan untuk kembali ke dalam UMNO tidak perlu dijadikan alasan kepada ahli UMNO dan seluruh orang Melayu serta rakyat Malaysia untuk memberikan sokongan kepada Barisan Nasional.

Yang pasti kembalinya Tun Mahathir ke dalam UMNO diharapkan mampu menarik kembali orang muda yang menjadikan beliau sebagai idola untuk mengukuhkan parti ini.

Bermula dari saat dan ketika ini juga ahli UMNO perlu menginsafkan diri dan memikir apa yang perlu dibuat bagi mengukuhkan kembali parti setelah ia dilihat seperti ditolak golongan muda masa kini.

Dengarlah suara mereka, hargailah pendapat mereka kerana bukan semua pendapat mereka itu tidak boleh diterima.

Kembalilah mendekati rakyat seperti mana janji yang pernah diberikan kepada rakyat semasa pilihan raya dahulu.

Perkukuhkan apa yang sudah longgar. Dengan bersatunya negarawan kita iaitu Tun Mahathir dan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Najib.

Ia sepatutnya menjadikan contoh kepada rakyat dan juga orang Melayu supaya bersatu seperti mereka.

Tukarlah sifat tidur satu bantal tetapi mimpi berlainan kepada tidur berlainan bantal tetapi mimpi kita adalah sama.

Kepada Najib, sokongan daripada kami akan terus diberikan seperti mana kami setia kepada Perdana Menteri yang sebelumnya. Walaupun kami lahir pada era Tun Mahathir, tetapi sokongan kami tetap sama kepada Abdullah mahupun Najib.

Kami pohon kekuatan Najib dalam memastikan kelangsungan ketuanan Melayu. Kami juga pohon sokongan daripada kaum Cina dan India bagi bersama-sama menyokong Najib kerana percayalah setelah hampir 52 tahun kita merdeka belum pernah kaum lain disisihkan.

Walaupun hadir seorang pemimpin yang terhebat sekalipun, tiada maknanya seandai rakyat sendiri tidak mahu berubah dan bersama-sama menyumbang kepada negara.

Berikan saf yang padu kepada Najib sebagai Perdana Menteri yang keenam. Ketepikan perbezaan fahaman dan bersatulah di bawah satu barisan.

0 comments: