Jangan gadai masa depan agama, bangsa dan negara

Filed under: by: Pejuang orang melayu

Jangan gadai masa depan agama, bangsa dan negara


Demi untuk berkuasa mereka telah sanggup menggadaikan maruah agama, bangsa dan negara sendiri. Walaupun mereka ini mengakui berpegang kepada 'kalimah syahadah' tetapi mereka sanggup terus-menerus berbohong dan melemparkan segala macam fitnah kepada 'saudara' mereka sendiri.

Mereka terlalu payah untuk duduk bermusyawarah dengan bangsa yang seagama dan sebangsa untuk mencari titik penyelesaian bagi sebarang masalah rakyat. Malah rakyat jelata telah dihasut membenci pemerintah atau raja serta ulama yang tidak sehaluan dengan mereka.

Mereka ini juga lebih senang bekerjasama dengan bangsa asing yang tidak seagama dengan mereka walaupun kelompok tersebut bersifat lebih racist atau chauvinist daripada mereka. Malah mereka boleh bekerjasama dengan 'syaitan' sekalipun asalkan jangan bersatu dengan saudara yang sebangsa dan seagama yang memegang pada syahadah yang sama.

Tidak hairanlah mereka ini sangat berkompromi dalam semua hal termasuklah mempermainkan hukum dan nama Allah sekalipun. Mereka juga dengan 'berselera' melemparkan segala bentuk fitnah kepada saudara mereka sendiri asalkan cita-cita tercapai.

Mereka menganggap diri mereka terlalu kebal daripada segala dosa dan lebih 'maksum' daripada Rasulullah SAW. Sedangkan makhluk terakhir yang telah dijanjikan Allah 'maksum' di dunia ini hanya Nabi Muhammad SAW sahaja.

Ingatlah, sekiranya Allah mengizinkan kita berkuasa maka telah lama kita berkuasa kerana semuanya atas kehendakNya jua. Kepada kaum bukan Melayu, janganlah berharap anda akan 'lebih kuat' daripada biasa sekiranya umat Melayu telah lemah.

Amalkan sikap, 'di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung'. Marilah kita bersyukur kerana dilahirkan di bumi Malaysia yang makmur ini. Jadilah manusia yang sentiasa bersyukur kepada nikmat Tuhan sebelum nikmat itu hilang dan lenyap di atas perbuatan kita sendiri. Ingatlah nasib masa depan anak cucu kita.

Oleh itu, seluruh rakyat Malaysia marilah kita bersatu padu dalam aman dan harmoni. Ayuhlah kita berpaut kepada pohon yang rendang untuk sama-sama berteduh supaya Malaysia lebih maju, aman dan makmur!

0 comments: